Feminist? đŸ‘«đŸ‘

Jag tror absolut att jag skulle kalla mig sjĂ€lv feminist. Jag Ă€r feminist för att jag Ă€r less pĂ„ att jag som en liten tjej mĂ„ste tĂ€cka min rumpa och mina bröst för att killar inte ska glo. Och jag ska stanna inne pĂ„ kvĂ€llen sĂ„ att jag inte blir vĂ„ldtagen och jag ska ta emot Ă€ckliga kommentarer av gamla gubbar och yngre killar om min kropp, allt dem skulle kunna göra med den. Är det inte rĂ€tt sĂ„ normalt att jag blir förbannad över det. Är det rĂ€tt att tjejer ska ta emot slag pĂ„ röven och brösten och hĂ„llakĂ€ften?!? Det hĂ€r Ă€r ocksĂ„ en sak jag blir vÀÀldigt arg pĂ„. Kvinnor sitter nakna i tidningar och killar tycker det Ă€r rĂ€tt men offentlig amning Ă€r fel. Det Ă€r alltsĂ„ fel att göra saker med kroppen som det Ă€r menat?! MĂ„nga hatar feminister men jag tror dĂ€remot inte att sĂ„ mĂ„nga utav dem har lĂ€st pĂ„ sĂ„ mycket. Feminism stĂ„r ju för jĂ€mstĂ€lldhet. Och Nej,man kan inte vara "jĂ€mstĂ€lldtist". Jag har lĂ€st runt pĂ„ internet. Och det finns en sida som heter : http://www.trettiotreanledningar.com/33-reasons-to-be-a-feminist/ det Ă€r alltsĂ„ 33 anledningar att vara feminist och jag hĂ„ller med varenda en av dem! Och sĂ„ har jag Ă€ven sökt pĂ„ 33 anledningar att inte vara feminist och det Ă€r ungar som har gjort ett vĂ€rdelöst videoklipp och inte haft nĂ„got vettigt att sĂ€ga. Har Ă€ven sökt pĂ„ en massa olika saker kring feminism och hittat, ja lite vad som helst. Jag har sagt Ă„t mĂ„nga att dem inte ska vara rĂ€dda att sĂ€ga vad dem tycker osv.. Men det Ă€r faktiskt sjukt lĂ€skigt nĂ€r man vĂ€l kommer till kritan. Ja jag Ă€r bara 14Ă„r och redan feminist. Men bara för att jag Ă€r ung betyder det inte att jag Ă€r blĂ„st och sjuk i huvudet. Jag blir VÄLDIGT lĂ€tt förbannad nĂ€r killarna i klassen sĂ€ger "tjejerna stannar kvar och stĂ€dar" och en massa sĂ„nt skit. Det fĂ„r mig att vilja spöa dem! Och det Ă€r lĂ„Ă„ngt ifrĂ„n rĂ€tt att kvinnor som blivit vĂ„ldtagna blir mer ifrĂ„gasatt Ă€n gĂ€rningsmannen!? 






Kommentera hÀr: